Can one share a ChapStick when wife is in Niddah?

 

Yes.

 

Sources:

דליכא איסור שיריים בסיכה – ראה שו״ת יד אליהו לובלין סה. ואף את״ל דסיכה כשתי׳ מותר עכ״פ שלא בפני׳.

וכ״ה בשיורי תרופות – שו״ת שבה״ל ט, קעו, ד, ע״פ שו״ת האלף לך שלמה רכז (לגבי שיירי מה שלעסה לתינוק. וראה גם יוסיף דעת הוב״ד בפת״ז קצה, ז. טהרת ישראל שם ג) שרק ממאכלה או מכוסה שהיא להנאה נראה דרך חיבה, ובתרופה אינה אכילה ושתי׳ של הנאה וליכא חיבה. וראה עד״ז בחוט שני יו״ד קצה, ד דינים העולים ו.

ועד״ז מצינו בשיירי משחת שיניים אף שלפעמים בולעת מעט, דלא גרע מטעימה בלבד – שיעורי שבה״ל קצה, ג, ח ד״ה ואיסור. בדה״ש שם נג.

ובסבון שיש שהחמירו – היינו מדין בשמים, וסברי רבנן שגם בשיירי הבשמים יש להחמיר (ודלא כערוה״ש יו״ד קצה, כג. בדה״ש שם קיט. שו״ת אול״צ ב, יד, לט. טהרת הבית ב ע׳ קעא. פסקי משנ״ה נדה ע׳ מד), כשמיוחד לה (וי״א שבערוה״ש לא קאי כשהבקבוק מיוחד בשבילה) – חוט שני יו״ד שם א דינים העולים יב – ע׳ רטו. משנת השולחן רטו בשם הגריש״א. סוגה בשושנים יח, ד.

ועוד דסבון חמור מחמת שאותה חתיכה גופא היתה על גופה.

ולאידך, יש שהקלו גם בסבון מחמת דלא עבידא כ״כ לריחא רק לנקיון. וכש״כ בנדו״ז.

ובפרט כשמיוחד לשניהם שגם בסבון אין להחמיר.

 

 

#31277