Is there a lack of Tznius in showing an unidentifiable picture of myself?
Question:
Am I allowed to show a picture of my belly exposed during my C-section to anyone if I am not identifiable – so it could be anyone’s belly and baby in the picture? or is it an issue of tznius?
Answer:
Not allowed.
Sources:
גם למ״ד להתיר להסתכל בתמונה כשאינה יודעה ומכירה (ושקו״ט עד״ז בהסתכלות דרך מראה, וה״ר מריקאנטי ויקרא א, ג ול״ת להאריז״ל ויקהל. וכעי״ז בעה״ת ויקהל לח, ה. וראה שו״ת עני בן פחמא או״ח ו. ומה שדחו בשו״ת מנח״א ג, כה ומערכי לב ג. ותירוצם צ״ע. וראה שו״ת שלמת חיים תשא. ויש שאסרו – ראה יפ״ל ז, כא, ג. שו״ת נחלת בנימין כו. שמע אברהם מו. שו״ת צפע״נ יג. וראה שו״ת מנח״י ב, פד. שערים מצוינים בהלכה לאאזמו״ר ה, ט. ובתמונה, עדיף טפי -) ראה נחלת בנימין שם (אבל קאי בציור ולא בתמונה). שלמת יוסף כב, ו (ומיירי התם בתמונה בדוי׳, אלא שסיים כיון דאינו רק תמונה). שו״ת אז״נ י, לה. בא״מ ג, קנד, ג. וכ״מ להדיא במענה מי״א אדר תשמ״ח (שלחן מנחם ו ע׳ עד. ליקוט מענות קודש תשמ״ח אות קמו), ועכ״פ כשאינו בצבע. (אבל ראה רב ברכות מערכת צ ערך צורת אדם. ובספרו בן יהוידע נדרים כ. א. וראה טהרת ישראל שער הטוהר לד. שו״ת שלמת חיים תשב. ותשג. יבי״א א או״ח ז, יג) – ל״ש בתמונה כזו שהיא העדר הצניעות. וכ״כ שו״ת אז״נ שם. שם יא, נא (ושם החמיר גם בטפח באשה או שער באשה. אבל בנחלת בנימין גם בזה כתב רק במכירה). בא״מ שם. שם ד, קמז, כא. מקור נאמן תשפב.
ובכמה מהנ״ל לא נחתי לחלק בין ערוה לגבי ק״ש לאיסור הסתכלות משום הרהור. ואכ״מ.
וראה הנסמן אצלנו כאן:
וכאן:
#27746