Does one strike ones chest for Tachnun by Kriahs Shema Al Hamitah?

 

Yes.

 

Sources:

וכן מפורש במ״ח מסכת השכיבה ו, ב: ויכה בידו הימנית על לבו. ונז׳ שם גם הכוונה בזה. וכ״ה גם בסידור האריז״ל זאלקאווא ובסידור ר׳ אשר במקומו, ובסידור האריז״ל חסד לאברהם (טובייאנה), ובסידור האריז״ל כת״י הרה״צ רא״ש בנו של בעל תולדות יעקב יוסף, שמפורטים בהם הכוונות שבעת ההכאה.

ואף שבשעה״כ (ענין דרושי הלילה דרוש ה – נה, א) לא נז׳ מזה מאומה, ונז׳ רק ״יתודה סדר הוידוי על עונותיו וצריך להתוודות מעומד כנודע״, נראה שנכתב בקיצור, והרי בתחילתו נכתב ״בסדר הענין בקצרה״ (אף שבוידוי של אחר מנחה (שם ענין תפלת מנחה דרוש ב – נב, א) מפרט בארוכה ״שהוא ע״ד שביארנו בתפלת שחרית שתכה באגרוף על החזה״). וגם הכוונות שבהכאה על החזה (שבשעה״כ ענין חזרת העמיידה דרוש ה בסופו – מב, ג) מתאימות לכל הוידויים.

ול״ד לסלח לנו בערבית, שאין מכים בתפלה שאי״ב וידוי. משא״כ בקשעהמ״ט שאומרים וידוי. ולהעיר ממעשה רב להכות על החזה בסלח לנו במנחה דעיו״כ – מפי השמועה – אף שהוא יום שא״א תחנון, כנראה מחמת וידוי שבסופה. ולהעיר שמנהג אחבנ״י הספרדים שאין מכים בסלח לנו בכלל. ומנהגנו להכות רק כשיש בסופה וידוי.

וראה השקו״ט מזה בהתקשרות גל׳ תשס. ולדידי ברירא מילתא כנ״ל.

 

 

#19056