Is it permitted to use a hotplate that has timer on Shabbos? (that can be programmed to turn off and on)?

 

To schedule it before Shabbos to turn off:

There’s no issue.

 

To schedule it to turn (back) on:

If it is a food that involves a prohibition of cooking on Shabbos (i.e. any not fully cooked food or even a fully cooked food which has since cooled off, as well as a solid which will “dissolve” or “melt” into liquid), it is not allowed.

Some are stringent even if the food is fully cooked or still hot etc. unless some sort of Blech is placed on the hotplate.

 

ע”פ שו”ע אדה”ז רנג, כז.

ובנדו”ד ע”י שעון – רבו האוסרים. ומהם שאסרו אפי’ מע”ש – ראה בארוכה בשו”ת אגרות משה אורח חיים חלק ד סימן ס שאוסר מכמה טעמים. ושוב כ”כ בשו”ת אגרות משה אורח חיים חלק ה סימן כד. שו”ת מנחת יצחק ח”ד סי’ כו-כז. שו”ת ציץ אליעזר ח”ב סי’ ו-ח. שו”ת באר משה ח”ז קו”ע ס”ה.

ועוד שלענין להניח בשבת עצמה אפי’ יבש לגמרי ומבושל כל צרכו יש אוסרים, עיין בהנסמן בשש”כ פ”א אות כ”ו ובמילואים שם. וראה דברי אדה”ז שם בקו”א ס”ק י ובכל האת״ל שם. וראה גם אצלינו במ”מ להלכה יומית תשנג. ובזה גופא כמה סוגים בפלטות. ובימינו שייך בכמה מהם לבשל. וראה שבת כהלכה א, ו ביאורים ד.

אולם למעשה לדידן בפלטה חשמלית אי”ב משום שהי׳ אא”כ יש בו מצבי חימום שונים. אבל לכמה דעות עדיין אסור נתינה לכתחילה גם כשאא”פ לשנות החום. וראה שבת כהלכה א, י ביאורים יא. וראה פנינת השבת מד, ה. וראה בעניננו פנינת השבת סא, ב.

ועוד אחת היא לנו (בתור עצה טובה עכ”פ) ליזהר גם מע”ש ע”פ מ”ש אדה”ז (רנג, כה. שיח, ט) שבדבר לח שנצטנן לגמרי יש איסור דאורייתא לפי הדיעה הראשונה, וקרוב מאוד שיפתח ויחזיר הכיסוי או יגיס הקדרה ויתחייב משום מבשל כמ”ש שם ס”י.

ואף שאין לנו לחדש גזרות וכו’, הנה (נוסף ע”ז שעל כגון דא אפשר לומר דכולא חדא גזירה היא וכמ”ש הפוסקים דלעיל) ראינו שבשבת עצמה החמירו יותר כמ”ש בשו”ע אדה”ז סי’ רנג ס”כ, ועכ”פ עצה טובה קמ”ל.

 

#6256
#16254