Is there any advantage in having a Minyan of 10 people actually davening together, as opposed to just 6 actually davening?

 

I recall once seeing in a Sefer that a minyan of just 6 davening doesn’t have the advantage  of הן א-ל כביר לא ימאס. Does this have a  source in halacha?

 

Answer:

There is no difference between 10 people davening together or only 6 people davening and 4 there to answer אמן.

 

Sources:

שוע”ר סי’ סט ס”ה, אג”ק ח”ג ע’ תנט. והגם שיש חולקים (ראה לדוגמא שו״ת יד אליהו רגולר ז. חי׳ הגר״ח קטו. שו״ת אג”מ ח”א סי’ כח-ל. שו״ת אבן ישראל ז, ט – לענין ערבית דוקא. ובשו״ת שלמת חיים קיט, שאינה חובה גמורה) – אנו אין לנו אלא דברי רבותינו. וראה מאמ״ר סט, ו. ובארוכה שו״ת יחו״ד ה, ז.

וגם בדעת החיי״א יט, א. והמשנ״ב צ, כח שהעתיקו – כבר כתבו כו״כ שלא זו כוונתם כלל. ובמשנ״ב גופא מוכח הפכו, ראה שם סט, ח – ראה בכ״ז בית ברוך על החיי״א יט, ג. ובעמק ברכה עניני תפלה ו: ויש לתמוה על הולומדים ששמו בפיהם של החיי״א והמשנ״ב מה שלא כיוונו לזה כלל, והב״ד בשו״ת מנח״י ט, ו., עייש״ב. וראה גם שו״ת בית אבי ג, כד. ד, ב. חלקת יעקב ב, קלח. בצה״ח ד, קלה. הנסמן בפתיחת האגרות לאג״מ שם – ע׳ יח ואילך. ועוד. וראה הנסמן בפסקי תשובות סי’ סט סק”א, סי’ צ סקי”ב.

אלא שבאג״ק שם גופא משמע קצת דמעליותא איכא בהכי, אף שעשרה הם ״כמו צבור גמור״. ואולי הוא עדמש״כ בשו״ת שלמת חיים שם.

 

 

#15958