Is there a problem to do the Mitzva of Shiluach Haken during Sefira?

 

It may be done.

 

Sources:

הרש״ש כתב בהגהות השמ״ש על ע״ח טו – שער הזיווגים – ג ע״ד הסוד להימנע בימי העומר. והובא בבן יהוידע קידושין לט, ב ב ד״ה ליתני. אבל ע״פ נגלה נוהגת בכל הזמנים וכמ״ש בחינוך תקמה. ויתירה מזו, שלהאומרים שהיא מצוה חיובית גם באינו רוצה בבנים אין לדחות המצוה.

ובמק״א כתבנו שכוונתו שלא לרדוף אחרי׳ בזמנים ההם (עיי״ש בפתוחי חותם סק״ד). וראה אצלנו מקורות ועיונים להלכה יומית אות תקמא. והעירו, שבשמן ששון הובא מכת״י שכתב הרש״ש אע״פ שאין לך מצוה שאין לך מקום. ועכצ״ל שכוונתו ע״ד הנ״ל.

וגם ע״ד הסוד, לא נמצא כן להדיא במק״א ואין לזה מקור מפורש בכתהאריז״ל. וראה אבן השהם יו״ד רצב שבספר סו׳מ וע״ט להרה״צ מזידיטשוב כנראה חולק עליו. וגם באמת ליעקב מערכת ש, לא – צג, ד סיים עלה: והוא חידוש. (ולהעיר, שחידש הרש״ש גם שלא לכוון כוונות בימי העומר. וחלקו עליו). ועוד ועיקר, שכבר כתבו שכוונתו שלא לקיים עם הכוונות, ומיירי במי שבא בסוד ה׳ ומקיים המצוה בשרשה בעולמות העליונים ולתיקון אברי נפשו המתייחסים לאותה מצוה. וי״א שחזר בו הרש״ש. וכבר העירו שלמהדו״ב של הרש״ש שאין קשר בין פרצוף הזמנים לפרצוף המצות לית לן בה. ונת׳ בארוכה בבאר יצחק (סופר) ס״א. אבל במסקנתו שם נוטה ששילוח הקן שאני, שגם לדעתו במהדו״ב אין לקיימה. וראה ומציין אורה ח״ב סי״א.

ולהעיר ממשה״ק בשו״ת אול״צ ג, יז, ג שלדבריו ה״ז מ״ע שהזמ״ג. ותמוה.

וכבר כתבו האחרונים שאין לחוש לזה.

 

 

#14457