Ginger cut with Milchig knife

 

Question:

I cut ginger and lemon with a milchig knife for my tea. Can I eat it after my Fleishig supper? Is ginger a sharp food or does that only apply to onions?

And is the rest of the ginger that I put back in the fridge now Milchig?

 

Answer:

You should be stringent not to eat/drink it after meat. Ginger is considered sharp according to some opinions, therefore the rest of the ginger as well should be considered Milchig Lechatchila.

 

Sources:

בכללות דין זה עיין שאלה 555. ובנוגע לזנגביל בפרט – עיין סימן צו ד”מ סק”ד מה שמצטט מאו”ה הארוך “ודוקא דבר שהוא חריף ולח קצת אבל בדבר יבש לגמרי אפילו חריף מותר בהדחה ומטעם זה מתיר סמ”ג (ברכות קיג:) זנגביל (וי”ג רטיבא) שעשאו גוי בסכין שלו מטעם דסתם כליהן אינן ב”י”, וע”ש בד”מ מה שחולק עליו בפירוש הסמ”ג ומה שמביא מהמרדכי. וכן בשו”ע שם סעיף ב מתיר מרקחת של זנגביל של גוים רק משום שיש להם כלים מיוחדים לכך. ועיין בש”ך שם סקי”ז שמסכים עם האו”ה בפירוש הסמ”ג, וכותב שאין להחמיר בכלי שאינו ב”י, ועיין גם פר”ח יד, בית לחם יהודה טז, ועיין בפמ״ג בשפ”ד סקי”ז שפירש שלפי הש”ך הגירסא באו”ה הוא “וכן מתיר הסמ”ג זנגביל” שהוא דין נוסף שאינו קשור לדין של חריף יבש, ודלא כמו שפירש במנחת יעקב סקכ”ב שרק בזנגביל יבש התיר. ולדינא, הפמ״ג החמיר בכל חריף יבש וכן בזנגביל במקרה שאין הפסד כמו שהחמיר הט”ז סק”ט נגד או”ה בפירות חמוצים. ועיין גם במג”א סימן תנא סקל”א שהחמיר בזנגביל (אף שכמה חולקים עליו במש״כ שחריף מבליע עיקר הטעם, חוו”ד סימן צו סק”ו).

להחמיר לכתחלה על כולו של הדבר חריף – רמא שם סעיף א.

 

 

#12637