Is it allowed for a woman to trim her hair in order to feel presentable and confident on a Shidduch Pegisha?

 

Question:

I am in shidduchim and learnt that certain restrictions during the omer are waved when it comes to shidduchim. Is it allowed for a woman to trim her hair in order to be presentable or at least to feel presentable and confident on a shidduch Pegisha?

 

Answer:

One may pluck eye brows and eye lashes or do an electrolysis.

If it’s needed it is permitted for a woman to trim her hair in this case.

 

Sources:

מריטת גבות עינים וכו׳ – ראה בין פסח לשבועות ע׳ רמא, והליכות שלמה יד בדבר הלכה יט, שאינו בכלל תספורת, והיינו גם לולא הטעם דכבוד הבריות. וכש״כ בכגון דא. ויש להוסיף, דלא שנא משפה המעכבת אכילה והה״נ כשמפריע לראי׳. וחזי לאצטרופי שיש מתירים תספורת לנשים בכלל. וראה בב״ח יו״ד שצ שבמקום שדרכה לגלח משום ניוול מותרת אחר שבעה. וכ״פ בחכמ״א קסה, כח. ערוה״ש יו״ד שם ב. וראה פמ״ג תקנא במ״ז יג ומשנ״ב שם עט לענין ימי בין המצרים.

וראה שאלה 665.

איסור תספורת חל גם על האשה – עיין שו”ע יו”ד שצ, ה לענין אבילות. ולענין בין המצרים – פמ”ג מש”ז תקנא, סקי”ג. כה”ח תקנא, סקמ”ז. וגם לענין ימי הספירה – ראה שו”ת אגרות משה יו”ד ב, קלז. (ושם אף שנוטה להקל הורה שראוי להחמיר). וכ”ה לפי הקבלה בשו”ת רב פעלים ח”ד בקונטרס סוד ישרים סי’ טו. אבל ראה בתים לבדים בתשו׳ שבסוה״ס שרש ח.

לענין כלה – שו”ע יו”ד שפא, ו לענין בוגרת העומדת להנשא שמותרת בכיחול ופירכוס גופה אפילו בתוך שבעה. אבל לענין בוגרת שיוצא לשידוכין לא מצאתי דבר ברור. ודעתי נוטה להקל, שאעיקרא דדינא יש שכתבו להקל גם בימי ביהמ״צ שלא תתגנה כל בעלה – ראה שו״ת פנים מאירות ג, לז. וראה בשאלה הנ״ל.   ועאכו״כ לצורך שידוכין שי״ב מצוה רבה דפו״ר – שמסייעת למצוה – וכבוד הבריות. וגם דימי הספירה קיל טפי. וא״כ איכא הכא תרתי לטיבותא, וכנ״ל משו״ת אג״מ שמעיקר  הדין ס״ל להקל.

ולכמה דעות הותר להסתפר במקום צער או הפסד. והה״נ בכגון דא.

ושו״ר בשו״ת להורות נתן ב, לב שדעתו להקל בתספורת לנשים בימי הספירה. אלא דבס״ל שהוא בגדר דברים המותרים שנהגו איסור, וכת״ש להדיא להתיר לצורך שידוכין וכדומה.

 

 

#3792