Are you allowed to go fishing, if you will throw the fish back in the water or not eat it?

 

The Torah forbids us from acting cruel to animals, including fish, and/or causing them pain.

Fishing causes pain to the fish that are caught, as the hook pierces the mouth of the fish. Sometimes this injury can prevent the fish from being able to eat, causing more pain and death.

While we are permitted to cause (necessary) harm to an animal in the process of preparing them to be eaten, “catch and release” is prohibited for the above reason.

P.S. The above is regarding fishing as a sport. If it is being done for the purpose of eating, or even for therapeutic reasons, a Rov should be consulted as how to do it in the best way.

 

Sources:

בנדו”ד – ראה שו”ת משנ”ה חי”ב סי’ תלב.

צעב”ח בדגים – ראה שו”ת שיח יצחק סי’ שפז ומה שהקשה עליו בארוכה בשו”ת משנ”ה ח”ו סי’ רטז, והוכיח שיש בדגים משום איסור צעב”ח. ולו יהא ספק – יש להחמיר. וראה בנפש כל חי ג, א והנסמן שם. (ורשום אצלי בענין הקדמת אוכל לבהמה לגבי עופות ודגים – שו״ת שבו״י ח״ג סי״ג. א״א מבוטשאטש ס״ו. חיי״א כלל מה ס״א. וראה חרדים פי״ד. ולהעיר משו״ת שאילת יעב״ץ ח״א סי״ז. שם סי׳ קי. וכבר הקשו מכ״מ שגם כשאינם בעלי מלאכה שייך צעב״ח. ואכ״מ).

וגם מה שסיים השיח יצחק שאין בזה מדת אכזריות (ראה בארוכה בשו”ת נוב”י תנינא יו”ד ס’ י בנוגע לצידה), וטעמו משום שכאבם אינו ניכר, וראה בארוכה קובץ אמונת עתיך יא ע׳ לד – צ”ע לפענ”ד שהרי רואים במוחש שהדג מפרכס ביציאתו מהמים. וגם להעיר שגורם בד״כ לנזק בלתי הפיך בפי הדג. ובד״כ אינו אוכל ומת שעה קלה לאחמ״כ.

אך דא עקא, שלפי דברי הנוב”י הנ”ל שאין במעשה הריגה משום צעב”ח, הכא נמי מותר. אלא שיש לומר שכיון שמחזירו למים, שוב יש בו משום צעב”ח, וכדלעיל.

ובכלל יש להעיר שמדברי אדה”ז מוכח שגם בהריגתם יש משום צעב”ח – עיין הל’ עוברי דרכים וצעב”ח ס”ד והל שמירת גו”נ סוס”ח.

 

 

#9152


Add Comment

Your Email address will not be published