I had frozen raw meat that fell out of the freezer on Shabbos, is it Muktzah or may I put it back in the freezer?
It should be put back כלאחר יד – with back of hand or elbows.
Sources:
ראה סימן ש”ח סעיף ל”א ובמ”א שם שדוקא בבשר רך (כגון בשר עוף) ולא בבשר קשה, וכן נפסק באדה”ז (סעיף סח) ודלא כהמשנ”ב. וגם בבשר עוף יש לדון בזמנינו. ונחלקו בזה רבנן סבוראי דדרא בתראה, עיין ערוה”ש סעיף נ”ח. אג”מ ח”ה סי’ כ”ב. וסוגיין דעלמא להחמיר בבשר חי בימינו, אף שהמיקל אין מזחיחין אותו. וכש״כ שיש להחמיר אם הם במצב קפוא שלא יפשיר עד מוצאי שבת.
בס׳ הלכתא כרב (טברדוביץ) ר״ל בדעת אדה״ז שגם בימינו מותר בטלטול אף דלא חזי לאומצא בד״כ. ודבריו אינם מוכרחים.
ואף שמשתמשים בו בהיותו קפוא, להניח על פצע וכדומה – לכאו׳ סו״ס אין דרכו בכך. ודומה לקמח שהוא מוקצה מחמת גופו אף שמברכים עליו (ואפי׳ בקמחא דשערי מברך עכ״פ שנ״ב) וראוי לאכילה. ובע״כ שאין דרכו בכך.
וחילא דילי מתוס׳ פסחים מו, ב שאף שכ״ד ראוי לחולים שיב״ס לא בטלו כל דיני מוקצה – דלא שכיח. ומזה כ׳ אחרונים להקל בתרופות שאינן מוקצים – דחשאב״ס שכיח טובא.
ובנדו״ד פצע וכו׳ לא שכיח ואינו מיוחד לכך ועיקרו לאכילה קאי לכשיתבשל.
ולא גרע מגוף הענין דבשר חי שמה שראוי לכלבים ל״מ.
#9065