Can a pregnant woman go into a nail salon which most likely has nails on the floor?

 

You can ask them to sweep the area that you plan to step on so that there are no possible remnants of nails, and then that will remove all possible concerns.

 

Sources:

שולחן ערוך אדה”ז סי’ רס סעיף ד.

ולכאו׳ יש לדון שאם הטעם משום מאיסותא – ראה חי׳ הר״ן ונמוק״י ופי׳ ר״י מלוניל מו״ק יח, א – ל״ש כ״ז באבקת צפרניים. אבל אם נאמר שהוא משום כשפים – ראה שם או שהוא מטעמים סגוליים, ראה תולעת יעקב סוד השבת ג, והובא במט״מ תיא, של״ה שבת תורה אור יז, בא״ר רס, ז ופמ״ג בא״א שם, פמ״ג רחצ בא״א ה, וראה גם בן יהוידע מו״ק שם, ועוד, הרי ג״ז בכלל. וראה חי׳ הרד״ל לפרדר״א יג, מד ושו״ת להורות נתן ז, קלד, ה.

ועדיין י״ל שאין לנו אלא מה שמנו חכמים, ואבקת צפורן אינה בכלל צפורן, פנים חדשות באו לכאן. ובסגנון אחר, כיון דאישתני אישתני, כעין מש״א שם בנוגע זריקתם בביהמ״ד. וע״ד פירורים דלא חשיבי ובטלים מאליהם.

גם י״ל באו״א שאינו בגדר נטילת צפרניים, לפי שאי״ב כדי נטילה וגם לא כדי קליפה. והוא רק בגדר גרידה.

אבל חמירא סכנתא מאיסורא, ופירוקא לסכנתא לא עבדינן. וגם אם נאמר של״ש כ״ז בסכנה סגולית, הרי י״א שהיא סכנה טבעית ומשום מיאוס, ואולי גם בזה הוא בכלל מיאוס. ועוד שגם בסכנה סגולית נקטו הרבה פוסקים דחמירא מאיסורא. ובפרט, שאפשר לתקן בקל.

וראה גם כאן בכ״ז:

Does the powder that comes from filing nails have the same halachic problem as actual nail clippings and need to be burned or buried?

וגם במנעלים כמפורש בזח״ג עט, ב (אא״כ נפרש דקאי רק בנדה. ראה אצלנו 19681. ובקב הישר יז כ״כ לגבי צפרני נדה שגם במנעלים. אבל מאן מפיס לומר שאינו של נדה). ובכלל, סתימת כל הפוסקים דקאי בכל גוונא, מדלא חילקו בדבר הרגיל.

 

 

#5752 (2)