Moving a LED light on Shabbos

 

Question:

Can I move a LED light. It is a pre lit lantern that has a power button to turn on and off. Is not connected to a battery or plug. Is the lamp Muktzah or can it be moved to put in a closet at night?

 

Answer:

Yes, if you need the place, or in order to use it to illuminate.

 

Sources:

ככל כשמל״א. והרי לכמה פוסקים כ״ה אפי בנורת חשמל. ונתחבטו בכ״מ בטעם מוקצה בשלהבת (משום איסור כיבוי – ריטב״א שבת מז, א. חת״ס שם. ונתקשו מ״ט הותר ביו״ט. ויש שכתבו דביו״ט הוא דרבנן והותר בגרם. וכיו״ב. מחמת שא״ר לכלום כאבנים. וג״ז קשה בההיתר ביו״ט. משום הבערה – ראה בכ״ז הגהות מהר״י קרט לשו״ע (במהדו״ח) או״ח רעו, א. מחמת דאיתקצאי למצוה – לשון הזהב שבת מד, א. וצ״ע. מחמת שאין דרך לטלטל – חזו״א מא, טז. ובדעת רעק״א כתב שם שהוא משום נולד. ושקו״ט בדבריו בכ״מ. מחמת שאי״ב ממש ואא״פ לטלטל – מנח״ש א, יד. שאינה בתורת כלי – ראה שו״ת כוונת הלב א, יא.  אג״מ ג, נ. ועוד. ובזה גופא כמה אנפי: מחמת של״ש בטלטול, שתשמישו באופן של כילוי. ועוד. וראה דובר שלום לוין רעט, א. ובארוכה תורת הבסיס א, ב. קובץ ודברתם בם י ע׳  רמה ואילך. ועוד). והרבה אינם שייכים לנורת לד. וראה כאן

If I turn a flashlight on before Shabbos (and it stays running) can I carry it and use it to walk to the Mikvah on the first day of Yom Tov?

[ולכאו׳ כיון שצ״ל נר דולק בכל חדר הו״ל גם מוקצה מחמת מצוה – ראה קו״א רסה, א. רסג, ז בסופו. אלא שמוקצה הנ״ל הוא רק להסתפק ממנו, ולא לטלטול, שהרי ראוי לעיקר תשמישו להאיר. וראה קו״א תקיג, א. (ושקו״ט במש״כ בתוס׳ ביצה ו, ב ד״ה השתא להתיר ליהנות ביו״ט. וראה הנסמן באבני המקום קולדצקי ביצה א סל״ט סק״ב). ועוד, דהיינו רק בנר שהודלק לעיקר מצות שבת או יו״ט, במקום האכילה, ראה אדה״ז תקיד, כה, ולא בכל נר אחר בבית שלא יכשל].

ולא נעלם ממני שיש שהחמירו גם בנורת לד. ראה שבו״י יו״ט יב הע׳ טו. והוא בעיקר למיגדר מילתא, משום לא פלוג. ויש שהסמיכו לכך דברי הר״ן שבת מו, ב באיסור טלטול מחשש כיבוי מפני הרואין. ולא דמי.

 

 

#34543