Is it an issue or Yichud if I go and visit my aunt

 

I have no children yet.

In the house will be myself (female), my aunt who is Jewish and her non Jewish husband.

 

Answer:

You would have go with another person. Your husband or another women would work.

 

Sources:

תלוי בטעם דאשתו משמרתו ומ״ט ל״מ בגוי, שאם מחמת שאשה מתקנאת בירך חברתה (מאירי קדושין פ, ב. וראה שו״ת יוסף אומץ כו), וכשם שהיא אינה בוגדת בו כך אינה רוצה שיבגוד הוא בה (ר״י מלוניל שם ד״ה עובד כוכבים), משא״כ בגוי דלא קפדה דאיהו בקארי ואיתתא בבוציני (פירש״י ע״ז כה, ב), שפרוצות בעריות הן וכשם שהן בוגדות בבעליהן אינן חוששות אם יבגדו בעליהן בהן (ר״י מלוניל שם), מקום לומר שאם היא ישראלית מהני. אבל אם מחמת שאין להן בושת – סמ״ג לאוין קכו, הרי הה״נ באשתו ישראלית. וברמב״ם אסו״ב כב, ד כתב תרתי – אינה משמרתו ואין להן בושה. וצ״ע אם תרתי בעינן. ובלבוש אה״ע כב, ג הביא רק שאינה מקפדת. ובשו״ת יד יצחק גליק ג, רכ מחמת שפת בסלו. וראה גם שו״ת שבה״ל ה, רא, ד. אלא שהוא טעם מחודש, וראה שו״ת צי״א ו, מ, יג, ה. וג״ז לכאו׳ ל״ש בגוי.

ולכאו׳ י״ל להקל במקום ספק כיון שהיחוד עם גוי לכמה דעות הוא רק מדרבנן, וכשהוא עם ב׳ נשים הוא ודאי רק דרבנן,  ומקום לצרף גם שלתוס׳ שלתוס׳ ע״ז שם וכן בתורי׳ד שם ביחוד עם גוי הוא רק חשש אונס. ובמקום דליכא חשש אונס ליכא יחוד. וכן איכא סברא דל״ש איהו בקארי ואיתתי׳ בבוציני רק בושתי ואחשורוש – ראה הנסמן בשו״ת משנ״ה ד, קפט. אבל לדינא לא קייל״ן הכי בכל הנ״ל. והעיקר, שכיון שלדינא הובא הטעם שאין להן בושת – ה״ז שייך גם בישראלית. ועוד, שאף שגם בפרוץ מהני אשתו משמרתו, כל כי האי גוונא שנישאה לגוי ובהפקירא ניחא לה קשה להתיר. וראה כעי״ז בשו״ת צי״א ו, מ, יט, ט כשדרים ללא חו״ק, וראה גם ישכיל עבדי ז, ז, אף דל״ד ממש. ולהעיר מהשקו״ט אם שייך אשתו משמרתו כשאסורה לו ביחוד ככלה שפירסה נדה. אלא דהתם שאני דלא גייסא בי׳ ובושה ממנו.

וכ״כ בשו״ת שבט הקהתי ו, תכ, א שכיון שהם אסורים ביחוד אינה יכולה להיות שומרת. וצ״ע ההכרח. וראה תורת היחוד ו, ז – שדינה כגוי. ולא הביא ראי׳ לדבר. שו״ר בשיח יעקב כב בשם הגריש״א שבכה״ג ל״מ אשתו עמו.

ובג׳ נשים ודאי יש להתיר.

 

 

#27965