Should a Bochur ask women on the street if they are Jewish?
The Rebbe stated that bachurim should not get involved in Mivtza Neshek (Shabbat candle campaign). Rather, it is their duty to encourage female family members (grandmothers, sisters or aunts) to be involved and influence women and girls to light Shabbos candles.
As a general rule, the Rebbe states many times that Mivtzoim should be done in a Tznius’dike and modest manner: men with men and women with women, although men have an equal obligation to influence women to Torah and Mitzvos in an appropriate manner, in a manner which is permissible according to Shulchan Aruch.
Sources:
ראה תשורה פרידמן ססוסבר תשע״ד. תשורה זילברשטרום-קטן, שבט תשע״ז ע׳ 97. ושם, מפי השמועה, מדברי הרבי לר״ז ע״ה וילמובסקי (ו׳ חשון תשל״ה), שאינו שייך לבחורים, אבל עליהן להתעסק בזה ע״י שישפיעו על הסבתא האחות או הדודה שיתעסקו לזכות עוד נערות. וראה שיחת כ״ט אלול תשל״ט (ע״פ סרט הקלטה) שאע״פ שלנשים ובנות קל יותר להתעסק במבצע נש״ק, אבל גם אנשים ובנים יכולים לעסוק בזה לזרז אצל מי שידם מגעת ובאופן של צניעות, מבלי לגעת בענינים של בלבולים וכו׳ וכו׳ – להשתתף גם הם במבצע זה באופן של צניעות ובאופן המתאים כאו״א לפי ענינו. ולהעיר משיחת יום אדר״ח אדר תשל״ה.
בכלל – כ״ה בכ״מ. וראה לדוגמא שיחת י״ג תשרי תשמ״ח. וכההוראה מאברהם אבינו ושרה אמנו – ראה ב״ר לט, יד. פירש״י לך יב, ה. ועוד. ובר״ד בעת חלוקת הדולרים י״ט חשון שהתורה מספרת לנו שנדע מה אנחנו צריכים לחקות. (וראה בארוכה לקו״ש ח ע׳ 212 ואילך ההוראה מאברהם ושרה בנוגע לתפקידי האיש והאשה).
כן שמעתי שבשלהי שנת תשכ״ו בהיות הר״י שי׳ הולצמן ביחידות, נצטווה לנסוע לשליחות לאנטוורפן, ולשונו הק׳ הי׳: ״דו גיי זיך פארנעמען מיט די מענער און די פרוי מיט די פרויען״.
ובקובץ יגדי״ת ירות״ו גל׳ יט, שהחיוב דלאפרושי מאיסורא (ועד״ז – בהקו דועשה טוב), הוכח תוכיח ומי שיש בידו למחות וכו׳ וכיו״ב הוא גם באנשים בנוגע לנשים ובנשים בנוגע לאנשים, אלא שצ״ל באופן דצניעות. וכן, בלקו״ש כו ע׳ 271, שאינו מספיק ההתעסקות עם האיש וראש הבית אלא צ״ל התעסקות בפ״ע – באופן המתאים ומותר ע״פ שו״ע – עם האשה עקרת הבית. ולהעיר מחלוקת הדולרים ז׳ אדר תש״נ.
#2704