What is the Minhag about the hair cut by the Upshernish?

 

No it need not be preserved.

One should not burn the hair unless adding something to it.

One should not throw in a place where people will step on it, rather bury it or throw in the garbage.

Some would weigh the hairs and give an equivalent amount of coins to charity.

 

Sources:

שלא לשרוף – בכ״מ בנוגע לכל דבר הבא מגופו – ראה תוס׳ נדה יז, א ד״ה שורפן בשם הערוך, ותוס׳ הרא״ש שם. ובשינוי – תוס׳ ר״י מפריז מו״ק יח, א. וראה שו״ת אמרי יושר ב, קמא. אבל ראה עיון יעקב נדה יז, א. ומה שהעיר עליו בעיני כל חי נדה שם – קסט, א. וראה גם בספרו כה״ח פלאגי כז, יג בשם יד נאמן שבת יד, ב. ובספרו רוח חיים או״ח רס, ב. ולמר ברי׳ ביפ״ל ג יו״ד קטז, כג. אלא שביד נאמן קאי רק בשערות הזקן. אבל בכ״מ גם בראש. וביפ״ל ה או״ח רס, ד, דזקן לאו דוקא. אלא שהקפידא לא מצאה מקום לנוח רק בזקן. עיי״ש. וראה מטעמים שערות ב. וימהר אברהם מערכת ש, תקעז. ועוד. והעירו משריפת שערות נזיר, ומיחזקאל ה, ג אבל נזיר שאני שהוא ע״פ ציווי, ושומר מצוה וגו׳ – ראה גם עיני כל חי נזיר מה, ב (מה, א), וראה גם שו״ת בית ישראל א לנדא יו״ד סוסי׳ קלז. וביחזקאל הוא ע״פ הדיבור. ואדרבה – כל מה שנאמר שם הוא סימן להיפך הטוב. וראה הגה בפירש״י שם בנוגע זריקתן, ומובן שהה״נ לשריפה. וצ״ע מזוהר הובא בר״ח שער הקדושה טז ד״ה ולזה. ובכה״ח רס, יב שלא ראה נזהרים בזה. ואדרבה, יש שנהגו בדוקא לשרוף.

להוסיף משהו – חי׳ הר״א אלשבילי נדה יז, א. ושם בעפר. עצי עדן נזיר ו, יא בסופו. שמועות וספורים א ע׳ שכה.

שלא לזרוק – בהגה בפירש״י יחזקאל ה, ג. רפואה וחיים יב, רל. דע״ת רס, א. שו״ת קרית חנה דוד א, יו״ד א. אוצר יד החיים תתשמו. ועוד.

לשקול – רלב״ג ש״ב יד, כו. שו״ת הרדב״ז ב, תרח. סגולות ישראל ג, כה. אבן ספיר בע׳ מז. ועוד.

 

 

#26971