Used Clothing

 

Question:

Is it permitted to buy used clothing from a thrift store or to get a donation of used clothing from someone?

  • Is it allowed halachically to wear someone else’s used clothing? Is it better not to?
  • What if the clothing belonged to someone who died?
  • What if they belonged to a goy? is there a negative energy associated with it?
  • What’s the story with shoes? Because a friend told me that al pi kabala its better not to wear used shoes. Is this true?

 

Answer:

You may purchase used shoes or clothing.

 

Sources:

להחשש ממנעלי מת – ובשאר לבושיו לא איכפת לן בלא״ה, ראה שו״ת באר עשק לה – פשוט שאין לחוש בחשש רחוק, שמא באו ממתים דעלמא. וא״צ לדון בדין כל דפריש בעניני סכנה, או ס״ס בעניני סכנה (ואכ״מ) שד״ז שייך רק בסכנה וחשש סכנה לפנינו, דאלת״ה יהא אסור לשתות כל מים שבעולם, מחשש שמא עברה התקופה ושמא היו בשכונת מת, וכל אשה מעוברת אסור לה לילך בשום מקום שמא יש שם צפרניים. ואסור לשאת כל נשים בעולם מחשש קטלנית. ופשוט לכל ישר הולך, שד״ז אין לו שחר. ובכגון דא אמרו שומר פתאים השם. וראה כעי״ז בשו״ת בנין ציון א, קלז. יד יצחק ב, צט ד״ה ואחר.

ועוד להעיר, שלחלק מהטעמים מלכתחילה אינו שייך רק כשיודע שהוא של מת, ראה כורת הברית סוסי׳ קלז שחשדו שיהרהר ע״ד המת ויחלום וכו׳. וכן אם נאמר בטעמא דמילתא שאינם מתאימים למדתו, ראה מקור חסד לס״ח תנד. ושם  גם באו״א, דמיירי רק כשנעשו לתכריכים, והרי למעשה לא נהיגי הכי. וי״ג מנעל מתה. ולהאומרים דקאי רק בהלך בהם בשעת מיתה, או סמוך למיתה עכ״פ, או במת במחלה מידבקת, ה״ז מיעוטא דמיעוטא ממש. וראה גשר החיים חלק א’ פרק ח’ סעי’ ו’ וסעיף ז’ ובהערה 2 שם. שו״ת אג״מ יו”ד ח”ג סי’ קל”ג. יבי״א ג יו״ד ה. שבה״ל ד, קנב. יצחק ירנן ג, יו״ד סימן ג. וראה כתי״ק בתשורה רייכמאן י״ב תמוז תשנ״ז (והנזכר שם בשם ״ילקוט יוסף״ – היינו ״וילקט יוסף״). ואכ״מ.

 

 

#2500