What is the Chabad custom regarding practicing to write STA”M on Motzei Shabbos?
There is a custom to refrain from writing STA”M on Motzei Shabbos. Some are particular even with Torah writing. However, we have many Torah letters from Gedolei Yisroel which were written on Motzei Shabbos. I’m unware of a Chabad shita in the matter.
Other writing is not included and you may practice letters on Motzei Shabbos.
Sources:
מנהג זה מובא בשם התרומת הדשן בלקט יושר ע’ נח. ובאמת נמצא כן כבר בארחות חיים הבדלה לא, בשם הירושלמי להקפיד עד חצות לילה. בלקט יושר, שאגרת שלומים אינו בכלל, וכן באר״ח הל׳ ״ספרא״, אף שיש שנהגו להקפיד גם בזה – ראה מנהגי מהרם א״ש בזכרון יהודה. הקדמת למהר״ם שיק על תרי״ג מצות. דרכי החיים מנהגי צאנז. ולהעיר משו״ת דברי חיים או״ח ב, מד: ומחמת מוצ״ש קיצרתי. וראה גם שו״ת רב פעלים ב יו״ד כט. ובשו״ת דברי ישראל ב בסוה״ס בהערות על שמירת נפש קלה (ע׳ סט, שהעולם אין נזהרים.
ומדינא אין סרך איסור, וכדמוכח גם מהדין שבס״ח רסו (והובא במג״א רצ, א. שם שז, א אדה״ז רצ, ו. שם שז, א), שלא יאמר נישן כדי לעשות מלאכתנו בערב, ובס״ח מיירי מכתיבת ס״ת (ראה גם א״ר שם ושם).
[ולהעיר שבמדרש, הובא במהרי״ל בסוף הל׳ שבת ובא״ר רצה, ט שאליהו כותב במוצ״ש זכותן של ישראל] .
#23038