Are you supposed to unplug your hot water machine before Yom Kippur?

 

No need, especially if it’s usually on throughout the week.

Regardless, food may remain cooking over Yom Kippur if it will be used on Yom Kippur itself, such as for children, unhealthy people, etc., or for a weak person who needs it right after Yom Kippur, or when being prepared for a Shul. In all these cases, one should follow all relevant Halachos like on Shabbos.

 

Sources:

במים שבמיחם לית לן בה, שלהטעם שהוא משום הכנה לחול – שכך נקט  אדה״ז בשו״ע רסי׳ תרט – היינו רק כשהוא מצטמק ויפה שמשתבח ביו״כ – ראה להדיא במקורו בשו״ת בנימין זאב רטז, הביאו המג״א תרט, א, וקיצר בדבריו – משא״כ במים.   אמנם, לשאר הטעמים אולי יש מקום לאסור. אבל לא הובאו במג״א ואדה״ז.

וכ״כ בנוגע למיחם מים כמה אחרוני זמננו, צויינו בפינת השבת הטמנה נב, יט.

ובאמת, גם להטעם שנראה כרעבתנות ושלהוט אחר האכילה י״ל דל״ש במים. וכש״כ להטעם שבערוה״ש תרט, ב, שלא יריחו ריח התבשילים ויבואו לידי בולמוס.

ויש שכתב להתיר כשנמצא שם כל השבוע בלא״ה. ולכאו׳ היינו להטעם משום שנראה כרעבתנות או שאר טעמים עד״ז.

כן להעיר שמעיקרא לא כתבו לאסור אלא בהטמנה ולא בשהי׳. אמנם, מסברא קשה לחלק, לפי כל הטעמים. ואולי דיברו בהווה, כיון שבימיהם אינו רגיל שתישאר האש בוערת עד מוצאי יו״כ.

לחולים וקטנים – מותר. וראה חי׳ חת״ס שבת יח, ב ד״ה עששיות.  ובפרט דחומרא בעלמא הוא – ראה מג״א רנז, ב. וראה משנ״ב תרט בשעה״צ א.

לחלוש ולצורך ציבור – ראה אלף המגן למט״א תרט, א. וכ״כ אחרוני זמננו.

 

 

#16979