Is this true that Kiddush Levana is a Segulah for one’s teeth?

 

Yes. In fact, there is a Minhag to pass one’s finger over one’s teeth while reciting the words “כך לא יוכלו כל אויבי לנגוע בי לרעה”.

 

Sources:

בכלל, זהירות בקידוש לבנה היא סגולה לשנים – ראה אג”ק חי”א ע’ קנ.

ויש שכתבו להתפלל ע”ז בפירוש “כך לא יוכלו וכו’ לרעה ולא יהי’ לי כאב שנים (לעולם)” – ראה נתיב רש״י, ירושלים תרנ״ה, מרלוי״צ סמינאווסקי בסוה״ס, ששמע כן מר״ה מפאריטש (וחזר ונדפס משם באהלי ליבאוויטש ב ע׳ 52). אלף המגן תרכה, י. טהרת ישראל סימן קפד בהגהות לבאר יצחק ס”ק נז וכו’. טעמי המנהגים עניני ר״ח תס – ע׳ רג בהערה. בארות המים מרימינוב שער יקוו המים – ע׳ עג, והובא בסגולת ישראל אות ש. וברשימות דברים חיטריק ב ע׳ כט הביא כן בשם הבעש״ט. ועד״ז הובא שאמר כן המגיד מטשערנאביל בשם הבעש״ט, בבעש״ט עה״ת בסופו מס׳ חק עולם קונטרס ברית עולם כג, ב. וראה בליובאוויטש וחיילי’ ע’ 30 מעשה רב מכ”ק אדמו”ר (מוהרש”ב) נ”ע. וראה שבח איתנים באבוב יז – ע׳ תמה. וי״א כן בשם הגר״א – כאיל תערוג שטיינמן ע׳ סח. וראה גם תשורה וואלף תשנ״ט מפי השמועה בשם הר״פ ע״ה אלטהויז, שסיפר לכ״ק אד״ש שכן נהג הרבי – מוהרש״ב נ״ע כנראה – בליבאוויטש, וכ״ק אד״ש בירר אצל חותנו כ״ק אדמו״ר הריי״צ נ״ע שאמר שכך א״ל כ״ק אדמו״ר מוהרש״ב נ״ע. וראה ליקוט דיני ומנהגי ראש חודש (רפופורט) ע’ צב בהערה 86, באו״א קצת, ושכן נהגו כ”ק אדמו”ר הריי”צ נ״ע וכ”ק אד”ש. וראה במעשה מלך, במנהגי קידוש לבנה, שלפני אמירת ״ברוך עושך״ מעביר אצבעותיו הקדושות על מקום השיניים, ונראה כאילו מחליק שפמו.

 

 

#15209