I would like to paint Tzivos Hashem logos on the walls of yeshiva using a projector and tracing the lines in order to encourage kids to go up in rank. Is it permissible to do this on Chol Hamoed?

 

It may not be done on Chol Hamoed, rather it should be done before or after Yom tov.

If no other choice exists since Chol Hamoed is the only possible time to do it, and it is an absolute necessity that it be done, then the tracing should be done before Yom Tov.

 

Sources:

.בודאי אינה ברוח המועד כלל, ואם אפשר לעשותו קודם או לאחר המועד צריך לעשותו באותו הזמן ולא במועד

:בעצם הדיון אם מותר לעשותו במועד

אם הוא מעשה אומן – עיין חוהמ”כ פ״ו סעיף פ”ד, ולכאורה בנדו״ד ה״ז בגדר ציור הנעשה על ידי כל אדם. ואם כן מעשה הדיוט הוא. אמנם, בהגדרת ” מעשה הדיוט ” ו ” לצורך המועד ” כמה פרטים וחילוקי דינים בזה , ונתבאר בארוכה בכינוס תורה חוה״מ פסח תשע״ ז . ולהלן עיקרי הדברים : גם מלאכה שהתוצאה שלה היא אומנותית , מותרת אם היא מעשה הדיוט , והיינו שאינה דורשת אימון ידים וכיוון גדול . אבל כשהפעולה היא בגדר מעשה אומן אסורה גם כשנעשית ע״י מי שאינו אומן , וגם כשרוב בני אדם יודעים לעשותה . בכמה מקומות מצינו שדבר שאפשר בקל בלעדיו , או שאפשר לעשותו לאחר המועד , אינו בגדר צורך המועד

.וכיון שדורש אימון ידים – נראה שהוא מעשה אומן. וגם כיון שאין צורך ממש, צ״ע אם הוא בגדר צורך המועד

ואף את״ל שמעשה הדיוט הוא שמותר לצורך הרבים וצורך מצוה אפילו אינו לצורך המועד – הנה, המצוה שהתירו הוא כתיבת חדו”ת שבהכתיבה גופא שייך מצוה או לכה”פ מסייע קרוב להמצוה משא”כ בנדו”ד, ויל”ע

.אם מותר לעשותו, אין צריך לשנות מעיקר הדין (מש”ב סקל”ה), אך נוהגים לשנות קצת

באם מועיל אם יעשה הרושם תחילה עיין משנה ברורה סק”ב – שרי להעביר עליו קולמוס, וכעין זה כתבו לענין סיום ס”ת למלאות האותיות בדיו – עיין פסקי תשובות שמביא בשם שדי חמד מערכת חוה”מ אות י”ב כה”ח סק”י חוהמ”כ פ”ו סעיף כד ושו”ת בצל החכמה ח”ד סי’ נ, אבל שם הצריכו שתהי’ לצורך המועד או חשיבות לעשותו במועד מפני רוב עם וכיו”ב, ולכתחילה צריך למלאות לפני יו”ט לפי עכ”פ איזה אומניות יד, ובזה יש לחלק שנדו”ד אין צריך אומניות יד לאחר הרישום תחילה ועכ”פ הוי קיל יותר מצד שאינה כתיבה גמורה אלא מילוי האותיות והציור

.ואם נצדד לומר שהוא מעשה אומן, כנ״ל, אינה מותרת רק בדבר האבד או לצורך רבים לצורך המועד או לצורך מצוה

ובנדו”ד אינה דבר האבד כ”כ שהרי אינה הפסד גדול, ואף גם זאת אינו מותר לכוון מלאכתו במועד – להשאירה לעשותה דוקא במועד מפני שזמנו פנוי וכיו”ב (שו”ע תקלח סעיף ו

.ולצורך מצוה התירו הוא לכתוב סת”ם וכיו”ב שעושים מצוה בזה גופא ולא לעורר לעשות מצוה כבנדו”ד, כנ״ל