Is it permitted to teach Gemara to non-Jews who are seeking to convert under a Rabbi, but who may or may not make it all the way?

 

If there is an assumption that they are serious and will actually convert, one may teach them Torah.

The curriculum should include Halachos, Davening and anything necessary to be Mekarev them to authentic Yiddishkeit.

Gemara would usually not be part of the curriculum unless there is a compelling reason in this case.

 

Sources:

ראה  מאירי סנהדרין נט, א. מהרש”א בחדא”ג שבת לא, א. שו”ת רעק”א סי’ מא. טו”א חגיגה יג, א. פי׳ הרד״ל לבמדב״ר יג, טז (הובא ונת׳ בלקו״ש חי״ד ע׳ 39 הערה 22).  שו״ת ר״א גוטמאכער יו״ד פז. שד״ח פאת השדה כללים  מערכת הא׳ כלל קכב.  שו״ת מנח״א ד, סג. אמרי יושר ב, קל. שאילת יעקב א, סז. אג״מ יו״ד ג, צ. מנח״י א, לו, ו. שבה״ל ז, קסב. צי״א טז, נה, יא. שם כא, כה, ט ואילך. משנ״ה ה, קעב. ועוד. וראה לקו״ש חי״ז ע׳ 70. חכ״ו ע׳ 75 הערה 53. חל״ה ע׳ 67 הערה 38. שיחת יום ב׳ דחגה״ש תש״ל. י״א ניסן תשל״ד. קובץ העו״ב תתקמ. וראה הנסמן בתורתך לישראל, אורצעל, פרק ה הערה ג ואילך (ע׳ כד ואילך). ולהעיר משו״ת הצ״צ יו״ד ר. ולכאו׳ פשוט, דלא קאי במי שעומד להתגייר.

ובשו״ת בן יהודה נ, דהיינו רק כשרוצה להתגייר מיד ורק שהבי״ד אינם רוצים לגיירו מיד, אבל אם רוצה ללמוד תחילה ואח״כ יתגייר, אסור ללמדו דדילמא לא יתגייר.

רק לימוד בפשטות – ראה שו״ת מחנה חיים א, ז (הובא בלקו״ש חי״ד שם). וכ״מ בשיחת י״א ניסן הנ״ל. אבל ראה תורתך לישראל, שם הערה ח.

 

 

#2259