Am I allowed to do electrolysis (a form of facial hair removal) during the 3 weeks?
It is permitted to do electrolysis during the three weeks, if needed, and even in the nine days, but it should be avoided in the week of Tisha B’av, unless absolutely necessary.
In Igros Kodesh (vol. 19 p. 376) the Rebbe advises if possible to not do medical procedures during the nine days. Electrolysis, however, is not dangerous and rarely has side effects (when done by non-experts with non-professional equipment), therefore it may be done during the nine days. Even so, it should always be done by an expert.
Sources:
הנה, באבילות שלשים פסק המחבר שצ, ה שאשה מותרת בנטילת שער. ואף לרמ״א שם, כתב בפנים מאירות ג, לז בסופו דבאבלות ישנה מותר והב״ד בפת״ש תקנא, ג. ועוד.
ויש מחמירים בשבוע שחל בו ת״ב – נוב״י קמא יו״ד צט.
ואף גם לדעת הפמ״ג תקנא במ״ז יג, והב״ד במשנ״ב שם עט שאיש ואשה שוים – אין הכרח דקאי גם בג׳ השבועות.
וראה אג״מ יו״ד ב קלז שנוטה להקל מטעמים הנ״ל. אלא דהכריע שנראה שראוי להחמיר אם אינו נחוץ כ״כ.
ולפ״ז בנדו״ד מקום להתיר מצ״ע מחמת נחיצות הענין.
ונוסף לזה, שבמקום דרכה לגלח שערות אלו – התיר הש״ך בהל׳ אבילות – שם ב – גם לרמ״א שלא תתגנה על בעלה. ובפמ״ג הנ״ל שאפשר כה״ג כאן. והביאו במדנ״ב שם. וראה שבה״ל י, פא סק״ח.
וכיון שעד שבוע שחל בו הוא רק ממנהגא, וגם הלכה כדברי המיקל באבל, ובנדו״ז יש בו משום ניוול -אפשר להקל. וגדול כבוד הבריות שדוחה ל״ת שבתורה.
ועוד סברא להתיר, שלא גזרו רק בתספורת ולא בליקוט השערות, שהוא בגדר אעבורי זוהמא ולא לשם יופי, ובסגנון אחר, שכל שמוציא מן השורש י״ל שאינו בכלל הגזירה, שהוא בגדר תיקון הגוף ולא תיקון השער. וראה כעי״ז שבט הקהתי ה, צח לענין אחר. ואף שיש להנדז בסברא זו, חזי לאצטרופי. וראה הליכות שלמה ש, ט שהתיר גם לספר גבות העינים. ועוד זאת
להעיר, שכמה מתירים אפי׳ בגילוח הזקן למי שרגיל בכך כל יום, או לכבוד שבת עכ״פ – ראה הגהות חת״ס תקנא. שו״ת חת״ס יו״ד שמח ד״ה ואי גלח. שערים מצויינים בהלכה לאאזמו״ר. ועוד. וכש״כ בעניננו.
#665