Does this couple need Sheva Brochos in addition to the Chupa and wedding night?
Her third marriage.
He is a Ger, first Jewish marriage.
Answer:
One day. The sheva brachos at the end of the wedding seudah should take place at the same time as chupah, i.e. if the chuppah is by day, the meal and subsequent sheva brachos should be by day too. Alternatively, the chuppah should be by night and the meal by night (or the meal can take place anytime until the next day at sunset).
Sources:
ראה שו״ת שבה״ל ד, רנד. קנין תורה ג, יד. שם לב. (גם לדעת החת״ס אה״ע קכג, שמברך כל ז׳ בבעולת עצמו. ואף למקילים בבעולה בכלל – ואכ״מ – כאן חמור יותר שהי׳ נשוי מכבר לנכרית).
ולכן, מברך רק ביום או בלילה – ראה שו״ת הב״ח קיט. ח״מ אה״ע סב, ו. ב״ש שם ה. פת״ש שם י. ערוה״ש שם לג. (וצ״ע מש״כ שם בשם הב״י בבדה״ב, דהתם קאי בענין אחר, בדין פנ״ח בסעודת נישואין, ואינו שייך לכאן).
ופשוט, שכשהחופה בלילה יכול לברך עד למחר לפני שקיעה״ח, שכ״ז בכלל יומא קמא וסעודה קמייתא. וכ״כ ברכת הבית סב, טז.
אם התחילו הסעודה מבעו״י ונמשכה לתוך הלילה, נחלקו הפוסקים – ראה באה״ט שם ה. פת״ש שם. הגהות רעק״א שם. חכמ״א קכט, ד. עזר מקודש סב, ח. ערוה״ש שם. קיצור שו״ע קמט, ד. ולכתחילה אין לבוא לידי כך, אבל בדיעבד יש להקל.
ואם היחוד הי׳ בלילה, יש להקל לברך ז״ב בסעודה קמייתא בלילה – ראה פת״ש שם בשם דרה״ח. ברכת הבית סב, טו. ערוה״ש שם. אבל ראה עזר מקודש סב, ו, שחשש להאומרים שגרושה ואלמנה נקנית בחופה. ומ״מ כתבנו כנ״ל שכ״ה למסקנא. וראה גם שו״ע אדה״ז שלט, ח.
חיוב שמחה ואיסור מלאכה הוא ג׳ ימים – שו״ע אה״ע סד, ב.
#2496