Is it permitted to dance at a Siyum Sefer Torah during the nine days?
No.
(This applies even during the three weeks, and especially during the nine days).
Sources:
הנה לדעת אדה״ז בשולחנו סי’ תצג ס”א – עכ״פ כן הבינו רוב הפוסקים בדבריו – אסור ריקודים ומחולות בימי ספירת העומר גם בסעודת מצוה. וכש״כ בתשעת הימים. וכ״מ דעת המשנ”ב סי’ תקנא סקט”ז. (אמנם, יש שכתבו למיסבר סברא שרק בקדושין נאסרו מחולות לפי שהריקודים שם אינם מצוה, משא״כ בנישואין, וכש״כ בס״ת שמצוה לשמוח בשמחתם. ובהכי א״ש שלא לאפושי פלוגתא, שנמצא שלא נחלק אדה״ז עם שאר פוסקים שהתירו להדיא ריקודים של מצוה. אבל ק״ק שהרי אדה״ז ברור מללו לאסור גם ריקודים בשידוכין ואירוסין, וד״ז התירו שאר הפוסקים להדיא. ועוד, שאת״ל הכי מדוע כתב ״ואצ״ל שלא יעשו רקודים ומחולות של רשות״, דמשמע מינה שבאירוסין אי״ז ריקודין של רשות. וראה גם שו״ת דברי נחמי׳ או״ח ע, ד. ודוחק גדול לפרש בדברי אדה״ז דקאי רק על שידוכין ולא על אירוסין).
ועכ״פ, מצינו שהאריכו באחרונים בנוגע ריקודים ומחולות בסעודת שבע ברכות בליל י״ז בתמוז, וכמה כתבו בהדיא לאיסורא – ראה סידור יעב״ץ שער החרסית דיני ביהמ״צ שער ה, ד. שו״ת שבה״ל ג, קנז. י, פא, ב. שרה״מ ב, יג. ואין סברא לחלק בין סעודת מצוה לסיום ס״ת, אף שכבוד התורה היא.
ובאמת, נתחבטו רבים בנוגע להכנסת ס״ת עם כלי זמר בימי הספירה. וכמה כתבו לאסור איסר, ובפרט ע״פ דברי אדה״ז. וראה שו״ת חבלים בנעימים ד או״ח יא – לענין ברמ״צ. ובנוגע הכנסת ס״ת – כ״כ במועדי הגר״ח ב, ריז. וכ״ד הגרשז״א להימנע מזה – הליכות שלמה ספה״ע יא הע׳ 57. ודלא בשו״ת קרן לדוד קיט. וראה גם ירושלים במועדיה ספה״ע ע׳ רצג. (ומה שיש שהביאו משיחת ש״פ אמור תנש״א – סה״ש תנש״א ב ע׳ 534 – לא תפסו, דמיירי בסיום שנעשה בל״ג בעומר. וסרה הראי׳).
וכ״כ לאיסורא בנדו״ד בשו״ת חיי הלוי י, עג, ה בשם בעל שבה״ל.
דרך אגב: ראה אג״ק ח״כ ע׳ רנג שהסברא לעשות סיום ס”ת בתשעת הימים מושללת.
#22998 (1)