Poker, Blackjack & Gambling
Question:
I know games like poker are prohibited because of the element of stealing that can be applied to it. But what about a game like blackjack where, depending on the casino, the one dealing the cards would prefer that the contents win?
Answer:
There is an element of stealing, as well as wasting time and bittul Torah amongst other issues. Thus, either way it should not be done.
See here as well:
Sources:
משחק בקוביא – נחלקו בגמ’ סנהדרין כד, ב בטעם שפסלוהו לעדות, שלרמי בר חמא ה״ז אסמכתא ויש בו משום גזל, ולרב ששת אין בו משום גזל, ופסול משום שאינו עוסק בישובו של עולם, ורק כשאין לו אומנות אחרת. והנה, ברי״ף פוסק כרב ששת. ובדעת הרמב”ם נחלקו, שהרי בהלכות גזילה ואבידה פרק ו הל’ י פסק שיש בו משום גזל דדבריהם, והכס”מ שם ביאר משום שס”ל כרמי בר חמא, והקשה עליו מהסוגיא. ובהלכות עדות פרק י הלכה ד, נראה הלהיפך, שפסול שאינו עוסק בישוב העולם, וחזקתו שאוכל מן הגזילה. ודחק ליישב. אבל הסמ”ע סימן לד סק”מ וסימן שע סק”ג ביאר דעת הרמב”ם אחרת, דס״ל כרב ששת, ויש בו משום גזל דדבריהם, אלא שאינו פסול אא”כ אוכל מהמעות, וכדעת הרמ”א שם סעיף ג.
והנה, הטור בחו”מ סימן לד טז, פירש כרש”י בטעם הפסול לפי שאינו עוסק בישוב העולם לידע כמה טורח אדם אחר ממון, וחשוד להעיד שקר. ולהלכה המחבר בסימן לד סעיף טז ובסימן שע סעיף ב פוסק כהרמב”ם, (אלא שבסעיף ג מביא יש שחלקו, וצ”ע בלשונו שם). אבל הרמ”א שם פסק כיש חולקין, ומשמע מדבריו בסימן רז סעיף יג שאין בו משום גזל, (והסמ”ע בסימן לד שם הביא צ”ע למה לא הביא שם דברי הטור, כיון שיש בו הרבה נפק”מ בינו להרמב”ם). ובמג״א באו”ח סימן שכב סק”ח משמע שמפרש שלכו”ע יש צד איסור בדבר. וע”ש במחצ”ש שביאר, שהטור אינו חולק על הרמב”ם בזה (אלא שאינו נפסל עי”ז). ועיין בשוע”ר הלכות גזילה וגנבה סעיף לא, בסוגריים, שנראה שפירש ג”כ כן.
והנה, בגוי ליכא משום גזל כמפורש במחבר סימן שע סעיף ג. אבל עכ”פ יש בו משום ביטול תורה וכו’. ועיין בשו״ת הריב״ש סימן קעא, ושם סימן תלב, במי שנשבע שלא לעשותו, שהיא שבועה בדבר שבחובה, שאף אם אין בו משום גזל הרי זה דבר מכוער ומתועב ומשוקץ הוא, ורבים חללים הפיל ועצומים כל הרוגיו. וראה שו”ת מהרשד”ם יו”ד פד על חרם שעשו על זה, ושיש בו איסור.
#15529