Lavud and Sukkah

 

Question:

We purchased a new home BH and the patio area has metals slats that are about 1.5 inches wide and are spaced 1.5 inches apart from each other. I know that I can’t put schach directly on the metal but even if I put wooden slats perpendicular to the metal slats, is that okay or are the metal slats considered lavud because of how close they are to one another?

 

Answer:

Remove every other metal slat.

Place wooden beams to the length and width of the sukkah so the schach will be supported by the wooden beams, not by the metal slats.

 

Sources:

עיין בשו״ע אדה”ז תרכ”ו סי”ד שאם מסכך על קורות ביתו שהסוכה כשירה גם אם לא הורידו הרעפים וגם אם הקורות פסולים כל עוד ויש סכך כשר ביניהם לא אומרים לבוד בין הקורות כי הסכך מפסיק ביניהם. אמנם, י״א שצ״ל ביניהן דוקא, ולא על גביהן – ראה 30282. ועוד ועיקר, שצ״ל צלתה מרובה מחמתה גם אם ינטל הסכך הפסול. ויש ליזהר שתהא יותר ממלא קורה בין כל קורה וקורה.

גם יש לדון בזה מצד מה שכתב אדה”ז בתרכט סי”ב שאסור להעמיד לכתחילה הסכך בדבר המקבל טומאה. אבל  לזה יספיק שיניח קורות קטנים על גבי קורות הברזל גם לאורך וגם לרוחב באופן שהסכך היה מחזיק בלעדי קורות הברזל שאז יקראו מעמיד דמעמיד ולא מעמיד הסכך – עיין מקראי קודש סוכות ח”א סי’ כ”א.

ע”פ הנ”ל יעצתי למעשה:

1. להוריד קורה אחת על שתיים כדי שיהיה ריוח יותר גדול בין הקורות.

2. לשים קורות עץ לאורך ולרוחב הסוכה כדי שהסכך לא יסמוך על הברזלים אלא על העצים שכשרים לסכך.

 

 

#5314


Add Comment

Your Email address will not be published