Is it prohibited for a non-Kohen to wear the Bigdei Kehunah?
Question Continued:
This question applies to during the time of the Beis hamikdash as well as post Beis hamikdash.
As an example was Achashverosh transgressing a specific prohibition against wearing the bigdei Kohen Gadol?
Answer:
Forbidden.
Sources:
מצד מעילה בהקדש, וכן מצד שעטנז (וכן מצד האיסור לצאת חוץ למקדש גם לכהן – ראה במדב״ר יט, יט. ושם מצד כלאים. ריטב״א יומא סט, א. תוס׳ מנחות מא, א. ועוד) – ראה רמב״ם כלאים י, לב. גם בכהנים שלא לצורך משום כלאים. פירש״י ד״ה משה ע״ז לד, א. ותוס׳ שם, לגבי משה. תוס׳ יומא סט, א ד״ה בגדי משום מעילה. וכן בתוס׳ קדושין סו, א ד״ה הקם. וכ״כ מאירי קדושין נד, א. וראה רד״ק ש״ב ו, יד. ר״י קורקוס ביאת מקדש ב, טו. משל״מ תמידין ומוספין ב, י סד״ה ודע שראיתי. שו״ת רדב״ז א, רכה (הביאו בגליוני הש״ס יומא סט, א ושם הביא משמו לגבי מעילה. אבל כאן כתב רק לגבי כלאים). שם ה ללשונות הרמב״ם יב.
וראה גבורת ארי יומא יב, א. שו״ת בית הלוי א. ב, יב.
אבל ראה תוס׳ קדושין לו, ב ד״ה חוץ בתי׳ קמא, לגבי נשים. ונתקשו בכ״מ בדבריהם (וגם מצד לא ילבש). וי״ל דמ״מ איסורא איכא ולא נחתי לזה. גם י״ל שבלל כהונה הן. אמנן, ריטב״א קדושין נד, א שהותרה מעילה גם לזרים כמו לכהנים. (אבל בכ״מ שלכהנים אינו מעילה רק משום לא ניתנה תורה למלה״ש. וראה השקו״ט במפרשי ירושלמי שקלים ה, א בסופו. ובדרך חכמה כהמ״ק ח, יא כתב מד״ע דליכא מעילה לזר. ולא הביא מכל הנ״ל. ושו״ר מש״כ משמו ברכב אש (שמש) ש״ב שם (ע׳ מה).
#29085