« go back

Can I kneel on a tile floor when I give my baby a bath? 

You may help your baby with a bath even when your knees are touching the tile floor. There is no need here to place a towel under your knees.

Reasoning:

The main problem is prostrating and touching one’s face to the ground. Kneeling on the ground, so long as it’s not in prayer, is permitted.

However, based upon Kabbalah one should not sit directly on the ground and stones, (so writes the Birkei Yosef O.C. 552:8).

Regarding a tiled floor, there are views who hold that there is no concern of prostrating oneself. However, the view of the Divrei Malkiel is to be concerned even by a tiled floor.

 

Sources:

שלא בשעת התפלה אין שום חשש. וכן מצינו בתנ״ך בכ״מ. וכן מוכח מדיני אבן משכית ראה נו״כ השו״ע או״ח סוסי׳ קלא שצריך הפסק בין הפנים לקרקע. ולא בין הברכיים לקרקע. ראה רמב”ם (ע”ז פ”ו ה”ז) להבדיל בין פניהם ובין האבנים, ובריב”ש (סי’ תיב) שאין לחוש לאבן משכית אפילו מדרבנן אלא כשפניו דבוקות בארץ, הובא בכס”מ שם. וראה אבני ישפה ח”ב סי’ ז ענף ו. (אמנם כשמפסיק בין הברכיים לקרקע ולא בין פניו לקרקע – איסורו רק מדרבנן. ראה פמ״ג שם

.בשעת התפלה אין לכרוע במקום שלא חייבו – הגהות רעק״א או״ח פט. משנ״ב סוסי׳ צח. לקט הקמח החדש שם סק״ה
ומ״מ, ע״פ קבלה י״א שאין לישב – ומובן שה״ה לכרוע – על הקרקע ממש ללא הפסק, ראה בברכי יוסף או”ח סי’ תקנב סק״ח, בנוגע לסעודה המפסקת, שע”פ הקבלה צריך להפסיק בבגד בינו לקרקע, כי אין לישב בקרקע אפילו עם בגדיו, אלא על בגד שאינו מיוחד למלבושיו. וכ”כ במועד לכל חי יש לה

ובקרקע מרוצף – י״א שאין לחוש, כף החיים שם ס”ק לט. שו”ת משה האיש או”ח כב, א. אבל בשו”ת דברי מלכיאל ו, ט לחוש גם במרוצף